Marvel's Collections & Customs

Vous souhaitez réagir à ce message ? Créez un compte en quelques clics ou connectez-vous pour continuer.
-21%
Le deal à ne pas rater :
LEGO® Icons 10329 Les Plantes Miniatures, Collection Botanique
39.59 € 49.99 €
Voir le deal

5 participants

    A question for Bowen scale collectors...

    riteguytu2
    riteguytu2
    Sculpteur / Sculptor
    Sculpteur / Sculptor


    Nombre de messages : 275
    Age : 49
    Date d'inscription : 01/05/2010

    A question for Bowen scale collectors... Empty A question for Bowen scale collectors...

    Message  riteguytu2 Jeu 14 Jan 2016, 22:17

    Salut a tous!
    I have a question but my French is not good enough, so please forgive me writing this in English...  Neutral

    With the current hiatus of Bowen designs, say company 'A' got a similar licence and wanted to start producing state of the art 1/6th scale full size statues;

    1. What would you as a collector want to let them know that if they did would endear you to their product?

    2. What would be most important to you? Cost? Statue weight? Paint job quality? Design complexity?

    3. Would you prefer action poses or museum poses(or both?)

    4. What would be your top 5 character choices?

    Merci!
    Das
    Das
    Admin
    Admin


    Autre / Ne pas divulguer Nombre de messages : 5657
    Date d'inscription : 16/11/2011

    A question for Bowen scale collectors... Empty Re: A question for Bowen scale collectors...

    Message  Das Jeu 14 Jan 2016, 23:02

    Pour les francophones (for the French speakers) :

    riteguytu2 a écrit:Salut a tous!
    J'ai une question mais mon français n'est pas assez bon, donc pardonnez moi mais je vais la formuler en anglais… Neutral

    Avec la pause actuelle de Bowen Designs, imaginons qu'une société "A" ait une licence similaire et veuille commencer à produire des statues full size au 1:6 :

    1. Que voudriez vous leur dire, en tant que collectionneur, pour leur permettre de vous faire aimer leur production ?

    2. Quel serait le plus important, pour vous ? Prix ? Poids de la statue ? Qualité de la peinture ? Complexité du design ?

    3. Préféreriez-vous des poses "action" ou "museum" (ou les deux) ?

    4. Quel serait votre choix de personnages (top 5) ?

    Merci!


    __________________________________________________
    Das • Illustrator | Comic Book Artist | Independent Publisher
    Das-Art.com • Mon Instagram • Mon Facebook
    riteguytu2
    riteguytu2
    Sculpteur / Sculptor
    Sculpteur / Sculptor


    Nombre de messages : 275
    Age : 49
    Date d'inscription : 01/05/2010

    A question for Bowen scale collectors... Empty Re: A question for Bowen scale collectors...

    Message  riteguytu2 Jeu 14 Jan 2016, 23:55

    Merci, Das! cheers
    logan60
    logan60
    Ultime collector
    Ultime collector


    Masculin Nombre de messages : 12392
    Age : 53
    Date d'inscription : 13/03/2010

    A question for Bowen scale collectors... Empty Re: A question for Bowen scale collectors...

    Message  logan60 Ven 15 Jan 2016, 14:59

    First, sorry I'm not able to write all of this in english.

    La force de Bowen était d'avoir un très bon rapport qualité/prix, si une société souhaitait aujourd'hui reprendre le flambeau elle devrait selon moi taper dans le même créneau.

    Après repartir sur du Marvel je ne sais pas trop, les personnages principaux existent déjà tous sous de nombreuses formes ou alors il faudrait apporter un vrai plus comme le fait par exemple XM avec ses socles magnifiques.

    Pour ma part je pense que se lancer sur le créneau DC serait peut-être plus judicieux car il y a un vrai manque à ce niveau pour les collectionneurs comme moi qui cherchent à avoir une collection harmonieuse niveau échelle.
    le Gardien
    le Gardien
    Admin
    Admin


    Masculin Nombre de messages : 21407
    Age : 60
    Date d'inscription : 10/12/2008

    A question for Bowen scale collectors... Empty Re: A question for Bowen scale collectors...

    Message  le Gardien Ven 15 Jan 2016, 16:49

    Hummmm ..as say Logan I'm not sure collector would buy new persos version .

    Many many characters exist now and well made by Randy Bowen .

    If a new compagny would continue , I think the price/scale should be maintained with classics comics visions and a fairly simple basic bases and the Bowen spirit !



    A lot a new compagnies with in a bigest scale make a complicate bases , nice sure but one it's expensive to produce and two the final price is realy too expensive for collectors  geek

    250/300$ max could be interesting ..

    Museum for me is the better choice drunken


    For the my personal  choice !! Mythic Heroes and not a bad guys fists



    Heimdall , Balder, Xmen Angel classic Yellow Red version etc....

    In DC line just a Big Barda want jocolor
    Sorry for my English Sam , he's realy not perfect lol


    __________________________________________________
    [Vous devez être inscrit et connecté pour voir cette image] [Vous devez être inscrit et connecté pour voir cette image]
    Das
    Das
    Admin
    Admin


    Autre / Ne pas divulguer Nombre de messages : 5657
    Date d'inscription : 16/11/2011

    A question for Bowen scale collectors... Empty Re: A question for Bowen scale collectors...

    Message  Das Ven 15 Jan 2016, 20:17

    1. What would you as a collector want to let them know that if they did would endear you to their product?
    Be passionate by what you're doing, not the money you'll earn. I'm willing to pay a bit more for a product if the quality is there. So a better quality control with a bit of passion would do it (that's why I love kit, it usually cost more than pre-paint statues but sculptors and producers are passionate and you can feel it in their productions.

    2. What would be most important to you? Cost? Statue weight? Paint job quality? Design complexity?
    A good design don't necessarily mean a complex design. Paint job is important and a price that match with the product.
    When a company do more and more copies of their statues with lowest quality resin, paint job done by blind painters and no quality control at the end, it doesn't justify the price inflation.

    3. Would you prefer action poses or museum poses(or both?)
    It really depends of the character. It could be both in the same time, isn't it? A Silver Surfer standing on his board would be a museum as well as an action pose, no?
    I like both, in fact.

    4. What would be your top 5 character choices?
    I actually have all the characters I like, I think.
    Maybe a set of modern Guardians of the Galaxy (which make 5 characters with Star-Lord, Rocket Raccoon, Groot, Gamora and Drax) in their Annihilation costume (dark red & dark blue).
    Or maybe a set of the Infinity Watch (Adam Warlock, Gamora, Drax, Moondragon, Pip the Troll).
    But please, no more Iron-Man, Spider-Man, Wolverine, Batman, Hulk or too much seen character… Or maybe one Spider-Man Noir (but it was never done before even if he's a Spider-Man).


    __________________________________________________
    Das • Illustrator | Comic Book Artist | Independent Publisher
    Das-Art.com • Mon Instagram • Mon Facebook
    Submariner
    Submariner
    Admin
    Admin


    Masculin Nombre de messages : 4821
    Age : 50
    Localisation : Le Haut Doubs, l'autre pays du froid..
    Date d'inscription : 03/02/2009

    A question for Bowen scale collectors... Empty Re: A question for Bowen scale collectors...

    Message  Submariner Ven 15 Jan 2016, 22:36

    Do not forget busts. There is not more than Gentle Giant for busts


    __________________________________________________
    Ma collection
    [Vous devez être inscrit et connecté pour voir cette image]
    riteguytu2
    riteguytu2
    Sculpteur / Sculptor
    Sculpteur / Sculptor


    Nombre de messages : 275
    Age : 49
    Date d'inscription : 01/05/2010

    A question for Bowen scale collectors... Empty Re: A question for Bowen scale collectors...

    Message  riteguytu2 Dim 17 Jan 2016, 07:35

    Merci a tous!
    Bump! king

    Contenu sponsorisé


    A question for Bowen scale collectors... Empty Re: A question for Bowen scale collectors...

    Message  Contenu sponsorisé


      La date/heure actuelle est Mer 08 Mai 2024, 19:10